Minulómanuló

Ez a blog Jolicicáról, a befogadott teknőctarka kislány cicáról és hozzá való alkalmazkodásunkról szól

Friss topikok

  • Simone Lewis: @Veress Márta: Elvileg 2 hét és elhozzuk, fogok jelentkezni. Több színkombináció van: fekete, fehé... (2014.05.23. 12:20) Már csak 1 hónap ésésésésés....
  • Simone Lewis: @Veress Márta: Nemsokára írok újra, biztos lesznek új kalandok a kutya miatt :) (2014.05.05. 14:08) Jolicica jelentkezik
  • Simone Lewis: @Veress Márta: :) Jelentem, megszületett a bejegyzés, posztoltam! (2014.04.30. 12:15) Olvassa ezt még valaki egyáltalán?
  • Simone Lewis: @Nefernefernefer: Juj, köszönjük :) Viszont kívánom blogotírninemakaróNefernefernefernek és Wilson... (2013.01.07. 17:16) Itt van az ősz
  • Nefernefernefer: @Simone Lewis: Tökjogos, valóban. 1. tök béna vagyok mindenhez, ami nem egyszerű felhasználói csel... (2012.08.16. 14:23) Catwalk

2014.04.30. 12:15 Simone Lewis

Jolicica jelentkezik

Címkék: marci agár joli

Visszanézve Jolánról érdemben 2012 októberében írtam. Ha tudná, biztosan sérelmezné. Pedig azóta is szemünk fénye.

Akkor azt írtam róla, hogy bújós korszakát éli. Ez azóta is csak fokozódott. Mindig ott van ahol mi. Ha éppen mindketten bent toporgunk a 2 nm-es spájzban (Spejzben?... Kamrában.), akkor neki oda kell furakodnia; ha este tollászkodunk a kis fürdőszobában, neki be kell rongyolnia. Ez abból áll, hogy erőből nekiszalad az ajtónak és az ettől kinyílik. Nyaffogva tesz egy tiszteletkört, ránknéz, majd kimegy. Sajnos becsukni még nem tudja maga után az ajtót, ez főleg hűvösebb napokon kellemetlen. Esténként mikor tévézünk, bepréseli magát közénk és elégedetten szuszog, miközben kurkásszuk. Lámpaoltás előtt mindig bejön egy kicsit még a hálószobába és dünyörgönk az ágyon...

parnak kozt.jpg
Az esti romantikának sajnos az alkalmanként rátörő agymenés vet véget, amikor is játszásiból szét akarja marcangolni a kezünket. Ilyenkor elhangzik a jojcakát és "kitesszük" a szobából. 

Még mindig kint éjszakázik (mármint a hálónkon kívül), az alvóbázist áthelyezte a hálószobánk ajtaja mellé, ott őrzi álmunkat kómába esve. Majd, reggel 4:15 magasságában nekiáll kaparni az ajtót. Sajnos erről nem tudtuk leszoktatni. Tomi mondta, hogy egyszerűen tegyem ki az udvarra és "majd abból tanul". Aham. Tavaly nyáron már annyira zavart, hogy hajnalban tényleg kitettem az udvarra. Persze az első pár hétben hülyére aggódtam magam és alig tudtam aludni; de reggel rendre ott ült az ablakban és kétségbeesetten várva minket a reggelit. Szép lassan megszoktam, hogy nem kell aggódnom, nem hagyja el az udvarunkat. Nem mondom, nem esik jól minden egyes hajnalban leklaffogni a lépcsőn, összeszedni a macskát (mert persze bújócskázik néha a kis genya) és kitenni. Mert mire visszaérek az ágyba, sokszor pont felébredek ettől. Télen azon aggódtam, hogy meg fog fázni, de szerencsére nem volt kemény a tél. Mondjuk erről lehet, hogy Jolinak más a véleménye, mert nagyon hangosan reklamált,mikor beengedtük. Amúgy mindig Tomi kell korábban, ő szokta beengedni, ilyenkor hallom félálomban, hogy eszement nyervákolást csap, majd fél perc múlva (=a reggelije tálalása után) mély csönd.
És ilyenkor jön a kedvenc részem - miután megreggelizett, feltrappol a lépcsőn, benyaffog a szobába, dobbantva felugrik mellém és engem ébreszt. Hol azzal, hogy a bajszát az arcomba szuszakolja, hol azzal, hogy a hajamra lép, de volt, hogy a SZEMEMBE lépett. Kész vagyok tőle :) 

A kertben lelkesen kaparja ki a palántákat, próbál madarat levadászni, de sajnos esélytelen. Tavaly volt egy jó mozzanata - épp másnap készültem félmaratont futni és időben le akartam feküdni, úgyhogy 9 óra felé be akartam terelni az udvarról. Persze Joli nem akart bejönni, 20 perc keresgélés után halk nyávogással árulta el, hogy ő bizony a fenyőfán kuksol olyan 4 méter magasban. Hiába hívogattuk, nem mert lejönni. Ez a kis hülye felkergetett egy macskát, de azzal nem kalkulált, hogy le is kell majd valahogy jönnie onnan. Este fél 11-kor még ott szambáztam fejlámpával a fejelem, "Jolicicccicc"-eztem a fenyőfa ágai között, sík idegesen, hogy hogy fogom kialudni magam a futásra stb. Majd nagy nehezen lejjebb kacsázott 2 métert, és a maradék két métert egy elegáns zuhanó-borulással intézte el.
Azóta sem volt fent a fenyőfán....

Más macskákhoz való viszonya nem sokat javult. Mikor legutóbb anyósnál volt, ugyan már csak 2 métert tartott Marcellától, de azt masszívan. (Vicces amúgy, hogy Marcella, amelyik mint írtam régebben, ugyancsak teknőctarka, szépen összeszedte magát, gyönyörű cica lett! Elsőre már alig lehet megkülönböztetni Jolitól. Mint például itt, na melyik a Joli?)

joli es marci.jpg

A (nem) szocializációs témával el is érkeztünk a jelenlegi legnagyobb problémakörhöz. Lassan 1,5 éve szerencsétlenkedünk azzal, hogy szeretnénk egy kutyát, méghozzá egy agarat. Másfél éve soroljuk a pro és kontra érveket, miközben nézzük az örökbefogadható agarakat, támogatjuk a fajtamentést, agársétára mentünk stb stb stb. És meghoztuk a döntést - jöhet a kutya.
Tomi már készíti a kutyaházat, Jolánt meg mindketten stresszeljük, hogy bizony nemsokára vége az egyeduralmának.
Ma megyünk megnézni a kiskutyákat, elvileg ma ki is választjuk és várhatóan június elején jön is az agárka (egérke).
Jolán retteghet, mi meg izgulhatunk, hogy ez az antiszociális macska mit fog szólni, hogy idehozzunk egy agarat ami fél éven belül sokkal-sokkal nagyobb lesz, mint őfelsége.
Azt hiszem, lesz mesélni valóm bőven!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jolimoli.blog.hu/api/trackback/id/tr396099648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Veress Márta 2014.05.04. 19:03:12

Na,vegre,mar tobbszor probaltam megirni,hogy szivesen olvastam ujra Jolicicarol,csak most meg
nem mukodik a magyar billentyuzet.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2014.05.05. 14:08:49

@Veress Márta: Nemsokára írok újra, biztos lesznek új kalandok a kutya miatt :)
süti beállítások módosítása